середу, 28 січня 2015 р.

Святкова рефлексія №5

Професійне використання ресурсів інтернет-мережі є запорукою ефективності навчання. Я в цьому переконана. Якщо викладач або вчитель володіє навичками професійного використання комп'ютерної техніки та ІКТ, це тільки полегшить його роботу - навчальну, викладацьку та наукову, а також підвищить статусність в очах студентів та учнів.


Задача викладача  - показати можливості, які відкриває інтернет-мережа для студента чи учня. Це набір конкретних інструментів, які допоможуть в навчальній та професійній діяльності (для майбутнього журналіста це незамінні компетенції, адже вони дають можливість дистанційно працювати за фаховим, здобуваючи досвід вже з молодших курсів).
Конкретні інструменти мережі та ІКТ я використовую контекстно: все залежить від дисципліни, змісту навчання, поставлених завдань та технічних умов (часто трапляється так, що пари за розкладом не в комп'ютеризованій аудиторії, або, якщо пощастило з аудиторією, облаштованою комп'ютерами та доступом до мережі, але із забороною використовувати відео - це незручно. Крім того, буває нешвидкісний доступ до інтернету - тут без коментів).
Пізнавальним моментом з Модуля 5 було інтерективне використання спільного документа на базі  інструментів Google: я недооцінювала цей формат для групової роботи. Обов'язково ним буду послуговуватися (він допоможе організовувати мозкові штурми, контент-аналіз видання чи медіа тощо).
Я віддаю перевагу методам та форматам навчання, які допомагають оптимізувати процес та підвищують ефективність роботи (навчальний тайм-менеджмент - слабка ланка, яку потрібно удосконалювати).
Знахідка і своєрідний методичний ключ до ефективного використання Вікіпедії  - долучати студентів до співавторства. Я цього не робила, але буду використовувати в практиці, адже це той прикладний інструмент для фахової роботи студентів редакторського фаху.
Важливий момент роботи з ресурсами мережі інтернет пов'язані з такою дисципліною, як медіакритика (викладається для студентів спеціальності "Видавнича справа та редагування"). Медіакритичне мислення сьогодні набуває стратегічного значення: Україна перебуває в інформаційній війні гібридного типу, коли потрібно протидіяти цьому тискові. Медіакритичне мислення як професійна компетенція майбутнього редактора, видавця, журналіста в пріоритеті навчальних цілей.

P.S. Святкова рефлексія через те. що сьогодні мій день народження. вірю в те, що випадкових речей не буває. Те, що сьогодні частина цього оcобливого дня відбулася в дружній команді колег за програмою Intel, може і не є доленосною, але дуже-дуже важливою і особливою:з'являється відчуття нового сенсу і бачення своїх колег. За всі добрі слова і сюрпризи я вам дуже вдячна!

3 коментарі:

  1. http://wiki.kspu.kr.ua/index.php/%D0%A3%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8_%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B3%D1%83_%D0%B7%D0%B0_10_%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%96%D1%94%D1%8E_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B8_Intel_%22%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B4%D0%BB%D1%8F_%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE%22_(%D0%B4%D0%BB%D1%8F_%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%87%D1%96%D0%B2_%D0%9A%D0%94%D0%9F%D0%A3)_26_%D1%81%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%8F_-_31_%D1%81%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%8F_2015_%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83#.D0.A2.D0.BA.D0.B0.D1.87.D0.B5.D0.BD.D0.BA.D0.BE_.D0.86.D1.80.D0.B8.D0.BD.D0.B0_.D0.90.D0.BD.D0.B0.D1.82.D0.BE.D0.BB.D1.96.D1.97.D0.B2.D0.BD.D0.B0

    ВідповістиВидалити
  2. Ірино, у Вправі 5 Модуля 5 запропоновано дати відповідь на запитання "Чи потрібно навчати батьків оцінюванню Інтернет-сайтів? Якщо «так», то хто це може/має зробити?" Моя відповідь: "У деяких випадках це робити запізно і/або неможливо". Цікаво було б дізнатися Вашу думку з цього приводу.

    ВідповістиВидалити
  3. Цікаве запитання - воно знаходиться в лощині медіакритики. Оцінювати будь-який інформаційний продукт можна за критеріями - їх визначає вчитель чи науковий керівник (наприклад, в МАН, де я викладаю, такі основи медіакритичного аналізу та відповідні інструменти учні отримують). Якщо зручність навігації сайту, вичерпність інформації, яка увиразнюється мультимедійною складовою, учень може оцінити -елементарно через суб'єктивні відчуття, бо йому зручно і швидко вдалося знайти потрібну інформацію, то з якістю контенту складніше: потрібно прочитати текст, зрозуміти логіку, аргументацію, продумати алгоритм його використання. Це якщо маємо справу з навчальною метою використання сайтів. Є інтернет-ресурси для дозвілля, хобі, альтернативного навчання. раджу скористатися платформою Фейсбуку, аби там, в середовищі експертному знайти цікаві посилання (і перевірені!) на ресурси, які вашій дитині будуть цікавими. Перевага використання інтернет-сайтів в їх альтернативності: у порівнянні теж пізнається кращий інформаційний продукт.
    Раджу ознайомитися:
    http://www.mediakrytyka.info/
    http://inspired.com.ua/
    http://www.adme.ru/
    http://www.adme.ua/

    ВідповістиВидалити