пʼятницю, 30 січня 2015 р.

Таке дивне слово "фасилітація"

Партнерство, діалог, рух до мети, яка матиме відчутний резонанс в житті кожного учасника проекту, усвідомлення потрібності конкретних дій - для мене це ключові критерії якості проекту та підготовки до нього. Є ризик в процесі підготовки та реалізації проекту втратити здоровий глузд або так примітизувати зміст проекту через бюрократію чи шаблонність, що до чергового проекту ніхто зі студентів не дополучиться.
Завдяки співпраці з громадськими організаціями у мене була можливість пройти цікаві програми, пов'язані з адмініструванням проектів. Зараз є можливість порівнювати підходи і оцінювати ефективність запропонованих програм. Знову актуалізується типологічний підхід до організації проектів: це забезпечує об'ктивність оцінювання. 
Що мене навчили тренери з громадського сектору: бачити кінцевий результат (візія результату), розуміти його актуальність і необхідність реалізувати. Час дорого коштує, іноді ми недооцінюємо його, тому ті проекти, які ми пропонуємо студентам, колегам, партнерам мають бути суголосними з реальністю, бути результативними і оптимізованиим. 
Стратегічне планування проектної діяльності передбачає системність: нам вдалося цього досягнути на кафедрі ВСР, ми виходимо за межі університету, презентуючи свою роботу для місцевої громади. 
Сьогодні важливо вміти фокусуватися, інтегрувати різні види діяльності, аби подвоїти сумарний результат. І ось це називається фасилітацією - професіональна організація груповго вирішення соціально значущої проблеми (чи навчальної). Як це вдається? Через залучення активних учасників, актуалізацію їхнього досвіду, формування спільного бачення проблеми і варіантів вирішення проблеми. Мотиваційну силу має налаштування групи на те, що всі результати (і процес в принципі) є публічним.  
"Якщо ви хочете щось реально зробити, розкажіть про це всім! Іншого виходу, як зробити те, що озвучив, не буде".
Рефлексія конкретно по Модулях: більшість інструментів, які пропонує система Intel, можна використовувати і в організації проектів нестандартного типу. Те, що я називаю логістикою, і на документальний опис якої завжди не вистачає часу, система пропонує шаблони та описані дуже детально алгоритми. більшість з цих інструментів можна адаптувати під викладацьку діяльність. Інша річ, що опанування цими інструментами займає час: якщо учасник тренігу вільно ними оперує, тоді це включення в описи проекту не займає багато часу.  
Оособисто я для себе під проект створюю інформаційну платформу  плюс додаткові роздаткові матеріали. Все залежить від проекту і завдань очікуваних результатів.

Немає коментарів:

Дописати коментар